tirsdag 10. mars 2009

Godt å være ferdig med dåp!

Ja nå er endelig dåpsdagen over. Det ble jo en flott dag med masse god mat og herlig selskap. De greide jo selfølgelig å si Chaney feil i kirka, men det forventet jeg jo. Presten greide å si det rett da, men hun som skulle lese opp alle 10 navna på slutten sa "shadnei" ! noe i den duren i hvertfall. Tror ikke hun hadde lest over papirene. Kan bli en en smule iritert på slikt. Men når vi endelig var ferdig i kirka (føltes som vi satt der i 5 timer) så dro vi hjem til oss å spisste go mat og koste oss. Chaney stakar var sulten og sovnet etterpå, var trøtt hele dagen hun. Tar på å bli døpt :) Selskapet dro i ca 1700 tiden, da fikk vi hjelp av Reidun og magnus med å rydde opp å bære ut bord å inn med soffan igjenn....det var godt det:)


Chaney fikk masse fint. Smykke, armbånd, mitt barn bok/album, penger, rørospledd, min første tann holder og bunad brosje.













Lund bakeri hadde baket en flott kake som mamma hadde med :)














I går var jeg og Chaney på barselstreff. Storkoste oss sammen med 3 andre mødre. De lå på gulvet å så på hverandre. Tror Chaney syntes det var gøy, er jo første gang hun har "lekt" med barn på sin egen alder. Syns det var godt å komme seg ut litt å komme i kontakt med andre mødre, jeg kjente at det gjorde godt. Bare så synd at disse treffene er så sjelden. Har lakt til noen av mammaene på facebook, så kanskje vi kan treffes utenom disse barselstreffene også :)

Veide Chaney mens vi var der. Hun har ikke runde 8000 gr enda men hun var 7990....så neste gang vil jeg tro hun har rundet 8000 gr ja :) Helsesøsstra sa at hun ikke hadde strekt seg siden sisst, som da er 3 uker. Jeg syns det var litt rart for jeg merker jo på klærne at de har blitt mindre å syns selv at jeg ser hun har blitt lengre. Men er jo ikke så farlig. Så lenge HS bekreftet at hun vokser og legger på seg normalt så er jeg fornøyd :)
Føler at vi har kommet inn i en rutine med soving nå da, det er herlig det :) Hun får litt grøt og melk i rundt 19-20 tiden, så i rundt 21 - 21.30 tiden er hun stuptrøtt. men det dumme er at jeg må bysse henne i søvn, kjenner det tarpå ryggen. Men det tar jo ikke mer en 5 min så sover hun i hendene mine. Da er det bare å legge henne i senga si. Der sover hun til ca 06-07 tiden. varmer da ei flaske til henne, ligger henne ved siden av meg i senga etter flaska, vi begge sovner igjen for så å vokne igjenn i rundt 10 tiden. Syns ikke jeg kan klage :D! Håper det fortsetter slik i lang tid fremover. Men, det er vel grenser for hvor mye man skal forvente av den lille jenta mi også :)
Huff nei nå ble jeg trøtt. Skal finne senga og lese litt før Joakim kommer hjem.
Natta folks :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar